خبر جدید کنکور سراسری 96

خبر جدید کنکور سراسری 96

خبر جدید کنکور سراسری 96

خبر جدید کنکور سراسری 96
خبر جدید کنکور سراسری 96 خبر جدید کنکور سراسری 96

کنکور سراسری 96

پاسخنامه سوالات کنکور 96

ضرورت برگزاری کارگاه‎‌های آموزشی برای مدیران دانشگاهی

دسته بندی : نمونه سوالات
1 views بار


وزیر علوم در این جلسه که به بررسی چگونگی اجرایی سازی اقدامات نظام مدیریت سند دانشگاه اسلامی اختصاص داشت،طی سخنانی ضمن تاکید بر بهره­‌گیری از ظرفیت­­‌های موجود جهت پیشبرد اهداف سند دانشگاه اسلامی گفت: دانشگاه­‌ها براساس یکسری وظایف مشخص در حال انجام فعالیت می­باشند که نظارت بر آنها نیز ذیل همان وظایف می­باشد.

وی افزود: منتها مشکل ما شاخص­‌های کیفی مثل فعالیت­های فرهنگی است که صرفاً در قالب آمار عددی تعداد جلسات و سخنرانی­‌ها محدود می­‌شود.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در بحث ارتقای اساتید دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز مجبور شدیم شاخص‌­های کمی را تعریف کنیم.

وزیر علوم گفت: همانگونه که در سطح ملی برای اعضای هیئت‌های علمی کارگاه‌های آموزشی برگزار شد؛ می‌توان این کارگاه‌ها را برای مدیران دانشگاهی نیز برگزار کرد.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین شاطری، دبیر شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها، طی سخنانی اظهار کرد: در همین رابطه مقرر شده کارگروه نظام مدیریت سند دانشگاه اسلامی به عنوان کمیته پیشران، مسئولیت ارائه پیش­‌نویس طرحی برای اجرایی­ سازی سند به شورا را برعهده بگیرد که طی چندین جلسه کارشناسی در کمیته مربوطه، این گزارش آماده ارائه و بررسی است.

در ادامه جلسه گزارش تهیه شده پیرامون چارچوب نهادی و نظام اجرایی سند دانشگاه اسلامی مورد بررسی قرار گرفت و ساختار پیشنهادی کمیته مربوطه ارائه شد.

در این گزارش با تأکید بر این موضوع که ساختار پیشنهادی صرفاً براساس ساختار سند دانشگاه اسلامی ترسیم شده و تمرکز اصلی بر روی اجرایی سازی اهداف سند مبتنی بر شاخص‌هایی است که در چهار نظام فرهنگی-تربیتی، آموزشی، پژوهش و فناوری، و مدیریتی سند در کارگروه‌های مربوطه ارائه می­ شود.

همچنین بر این نکته نیز تاکید شد که به همین منظور احصاء شاخص‌ها در کمیته‌های شورای اسلامی شدن دانشگاه‌ها صورت خواهد گرفت و پس از توسعه تدریجی شاخص­ها اهداف سند محقق خواهد شد.

به گزارش مرکز خبر دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی، پس از ارائه گزارش، اعضا به بیان نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند که اهم آن شامل: “تفکیک بین اقدامات اجرایی سند با اقدامات کیفی در ارزیابی شاخص‌ها”، “همسان­‌سازی و هم‌­افزایی اهداف سند دانشگاه اسلامی با سایر اسناد بالادستی از جمله برنامه ششم توسعه”، “نقشه جامع علمی کشور و نظام آموزش­های مهارتی”، “توجه به تنوع دانشگاهی در کشور و تفکیک دانشگاه‌های مأموریت گرا با سایر دانشگاه‌ها”، “ترسیم الگوی مفهومی از جایگاه دانشگاه اسلامی در مقایسه با الگوهای جهانی رایج و ضرورت تجمیع انتظارات دانشگاهی از اسناد بالادستی” است.



لینک منبع