خبر جدید کنکور سراسری 96

خبر جدید کنکور سراسری 96

خبر جدید کنکور سراسری 96

خبر جدید کنکور سراسری 96
خبر جدید کنکور سراسری 96 خبر جدید کنکور سراسری 96

کنکور سراسری 96

پاسخنامه سوالات کنکور 96

خلاصه کتاب مدیریت تبلیغات دکتر محمود محمدیان

دسته بندی : نمونه سوالات
2 views بار

[ad_1]

خلاصه درس مدیریت تبلیغات محمود محمدیان

دانلود خلاصه کتاب مدیریت تبلیغات دکتر محمود محمدیان با کیفیت بسیار عالی شامل نکات مهم درس در قالب pdf به قیمت ۴۹۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

خلاصه کتاب مدیریت تبلیغات دکتر محمود محمدیان


قسمتی از خلاصه کتاب مدیریت تبلیغات دکتر محمود محمدیان

فصل اول
تاریخچه تبلیغات در جهان و ایران
از دوران ماقبل تاریخ، نوعی ارتباط در خصوص وجود و در دسترس بودن اجناس و کالاها وجود داشته است. برخی از تصاویری که بر روی دیواره ی غارهای اولیه نقش بسته است مربوط به سازندگان اشیای ابتدایی می باشد.

از زمانی که مبادله وجود داشته، تبلیغات هم وجود داشته است. برای مثال در عصر انسانهای اولیه هم زمانی که دو کالا را با هم مبادله میکردند یا در بازارهای محلی، هر کسی با تن صدای بیشتری داد میزد احتمال فروش محصولش بیشتر بود (تبلیغات).
اطلاع ما از تبلیغات در زمانهای قدیم خیلی ناقص و مبهم است. قبل از ایجاد صنعت چاپ که آغاز دوره جدیدی برای برقراری ارتباطات جمعی و شروع دوره تازهای از تبلیغات بود، تبلیغات به سه صورت عمده وجود داشت:

۱- علایم تجاری: افتخار و غروری که استادکاران زمانهای قدیم داشتند آنها را تشویق میکرد که علامت مشخصی از خودشان روی مصنوعات شان مانند کاسه و یا کوزه های سفالی و … بگذارند.

همین که کار یکی از استادکاران مورد توجه مردم قرار میگرفت همیشه به علامت اختصاصی او در موقع خرید توجه می کردند و این شهرت درست زبان به زبان میگشت. دقیقا مانند علایم تجاری که امروزه به آن توجه داریم.

۲- نشانها و تبلیغ روی دیوار: وسیله دیگر تبلیغات، جملاتی بود که بر روی سنگها و دیوارهای جنب محلی که اجناس مختلف به فروش می رسید، نوشته می شد و از جنس مورد نظر تمجید و تحسین می نمود و تقریبا مانند تبلیغات روی دیوارها و تابلوهای بالای مغازه های امروزی بود.

۳- جارچیهای شهر: در یونان در عصر طلایی، جارچی های عمومی وظیفه ی مهمی را انجام می دادند و مردم هایی بودند که وظیفه شان این بود که در شهر بگردند و اخبار مهم و وقایع مورد علاقه مردم را انتشار دهند و از این بابت حقوق معینی دریافت میداشتند.


در انگلستان و فرانسه این جارچیها حتی اتحادیه ای تشکیل دادند. این جارچیها در شهر حرکت میکردند و زنگی داشتند که ابتدا برای جلب توجه مردم به صدا در می آوردند. پس از این که وقایع مهم و اخبار را می گفتند یک پیام تبلیغاتی از طرف کارفرمای خود که ممکن بود صاحب یک مغازه و یا یک کافه و یا میخانه باشد می دادند.


اولین آگهی چاپ شده به زبان انگلیسی در سال ۱۴۷۸ ظاهر گردید. در اواسط قرن هفدهم روزنامه به وجود آمد. نشریه ای هفتگی به نام مرکوریز در انگلستان در آن زمان منتشر شد.

آغاز آگهی و تبلیغات در مطبوعات فرانسه:

فرانسه یکی از اولین کشورهای جهان است که در خصوص تبلیغات به شکل رسمی، سابقه ای طولانی دارد. پس از استعفای لویی فیلیپ -پادشاه فرانسه- حکومت موقتی در فرانسه به وجود آمد و این حکومت موقتی وسایل انتخابات عمومی را فراهم کرد و در آن موقع یک روزنامه نویس باهوش فرانسوی به نام ژیراردن که نباید او را با ژنرالی به همین اسم که جدش بود اشتباه نمود در روزنامه اش نوشت که حاضر است آگهی کسانی را که می خواهند وکیل شوند در روزنامه خود چاپ کرد.

جهت دانلود خلاصه کتاب مدیریت تبلیغات دکتر محمود محمدیان از فرم زیر اقدام نمایید.

نوع فایل قیمت
pdf ۴,۹۰۰ تومان

خلاصه کتاب مدیریت تبلیغات دکتر محمود محمدیان

[ad_2]

لینک منبع