خبر جدید کنکور سراسری 96

خبر جدید کنکور سراسری 96

خبر جدید کنکور سراسری 96

خبر جدید کنکور سراسری 96
خبر جدید کنکور سراسری 96 خبر جدید کنکور سراسری 96

کنکور سراسری 96

پاسخنامه سوالات کنکور 96

پایان نامه تأثیر معماری شهری بر وقوع جرم

دسته بندی : نمونه سوالات
48 views بار

[ad_1]

پایان نامه تأثیر معماری شهری بر وقوع جرم فرمت ورد با کیفیت بسیار خوب به صورت استاندارد و کامل در ۱۱۰ صفحه به قیمت ۳۵۰۰۰ تومان که لینک دانلود بلافاصله بعد از پرداخت نمایش داده می شود.

پایان نامه تأثیر معماری شهری بر وقوع جرم

توضیحات کامل پایان نامه تأثیر معماری شهری بر وقوع جرم

چکیده
یکی از مسائلی که امروزه شهرهای بزرگ با آن مواجه هستند ، رشد بی رویه جمعیت و به تبع آن رشد بزهکاری در آنها است . از دیرباز شناسایی عوامل بروز جرم وسعی در از بین بردن این عوامل مهمترین راهکار پیشگیری از بروز ناهنجاری ها شناخته شده است. اگرچه برای پیشگیری از وقوع جرایم در شهرها ، راهکارهای متفاوتی از سوی دانشمندان و صاحب نظران ارائه شده است ولی بی شک باید اذعان داشت که یکی از عوامل مؤثر در وقوع جرایم عامل محیطی است که موانع یا تسهیلاتی را برای مجرم فراهم می کند .

رویکردهای جدید طراحی محیطی بر این است که بتوان از طریق ساختار کالبدی شهر و طراحی محیط های مصنوع از ارتکاب جرائم جلوگیری کرد. این امر از طریق کاهش پتانسیل طبیعی و کالبدی مناطق شهری در جرم خیزی یا کاهش امکان دهی به وقوع جرم ممکن می شود . براین اساس هرگونه اقدامی در ساختار مداخلاتی شهر باید با توجه به این امر صورت گیرد .

امروزه کمتر به پتانسیل های بالقوه مناطق شهری و ساختمان ها در کاهش یا جلوگیری از جرائم التفات می شود . این در حالی است که می توان از طریق طراحی محیط شهری یا معماری ساختمان از ارتکاب جرائم شهری جلوگیری به عمل آورد. براین اساس می بایستی طراح شهری یا معمار در فرایند طراحی و جایگزینی فضایی چه در مقیاس سایت شهری یا مقیاس پلان مسکونی و تجاری به این امر توجه کند که از خلق گونه ای از فضا که امکان نظارت عمومی را کم می کندیا نحوه دسترسی به مناطق جرم خیز را افزایش می دهد جلوگیری به عمل آورد.

مقدمه
۱- شرح و بيان مسأله
«جوامع انسانی همواره با پدیده ی مجرمانه و منحرفانه روبه رو هستند در جوامع همیشه افرادی وجود دارند که منافع مادی خود را از طریق نقض قوانین و مقررات تأمین می کنند و بالاخره جوامع انسانی برای ادامه حیات و حفظ نظم عمومی خود همواره با این قبیل افراد به عنوان بزهکار و کجرو مقابله می کنند و علیه آنان از خود واکنش قهر آمیز نشان می دهند»(کرو،۱۳۸۷،۹)

امنیت ،احساس آرامش و اطمینان از عدم تعرض به جان،مال…از حقوق انسان است این ارزش انحصاری یکی از ضرورت های زندگی فردی و اجتماعی است در زمان های گذشته حصارهای اطراف شهرها و خندق های اطراف شهرها حریم امنی را برای شهر و ساکنان آن ایجاد می کرد .بدین ترتیب شهر از تعرض بیگانگان مصون می شد اما امروزه بیش از آن که احساس ناامنی ناشی از دشمنان خارجی باشد ریشه در درون شهرها دارد متأسفانه خشونت به نحو چشم گیری افزایش یافته است و افراد سالخورده ،کودکان و زنان جوان بیش از سایرین در معرض رفتارهای مجرمانه قرار گرفته اند.(کامیار،۱۳۸۷،۴۶)

«مبارزه با جرم و کجرویی های اجتماعی منوط به شناخت عوامل جرم زا ست با از بین بردن این عوامل و کاهش اثرات آن می توان از بروز جرائم پیشگیری نموده و یا حداقل از میزان آن در جامعه کاست.تجارب گذشته و بررسی های جهانی نشان می دهد که صرف تعقیب کیفری و مجازات مجرمین برای مبارزه با تبهکاری کافی نیست و به طور یقین تا عوامل جرم در جامعه موجود باشد مبارزه با جرم به عنوان معلول فایده ایی ندارد.»(رحمت،۱۳۸۸،۱۳) «جرم رویدادی پیچیده است ، یک جرم وقتی اتفاق می افتد که چهار عامل همزمان با هم وجود داشته باشند:قانون،مجرم،هدف ومکان وقوع جرم.

بدون قانون جرمی وجود ندارد، بدون مجرم-کسی که قانون شکنی می کند-جرمی وجود ندارد، بدون قصد و هدف یا قربانی جرمی وجود ندارد.همچنین بدون یک فضای زمانی و مکانی که در آن سه عامل دیگر با هم موجود باشند نیز جرمی اتفاق نمی افتد.این چهار عنصر:قانون،مجرم،هدف و مکان چهار بعد و جنبه از جرم اند»(اشنایدر وکیچن،۱۳۸۷،۱۸) «به طور کلی تمامی ناهنجاری ها و مفاسد اجتماعی و هرفعل و ترک فعل که تحت عنوان جرم شناخته می شوند به هر نحوی که از انسان سر بزند دارای بستر زمانی و مکانی است .به بیان دیگر تمامی اعمال مجرمانه دارای ظرف مکانی و زمانی خاص هستند که آنها را از هم متمایز می سازند.

بنابراین تفاوت در شرایط مکانی، توزیع فضایی نابرابر جرایم را در پی دارد.این تفاوت موجب می شود که در واحد مکان ناهنجاری های اجتماعی به طور یکسان پراکنده نباشد.»(رحمت،۱۳۸۷،۱۴)«مجرمین برای ارتکاب جرم به دنبال فرصت های مناسب و کم خطر هستند.بنابراین مناطقی را برای ارتکاب جرم بر می گزینند که شرایط مناسبی برای آنان داشته باشد. این مسئله نشان دهنده ی ضرورت شناخت مکان به عنوان یکی از عوامل موثر در ایجاد فرصت های جرم و یا تسهیل کننده ی آن باشند از این رو می توان با تغییر این شرایط و خلق فضا های مقاوم در برابر جرم به طور موثری از میزان ناهنجاری های شهری کاست.»(رحمت،۱۳۸۸،۱۴)«به طور کلی جرایم شهری تحت تأثیر دو عامل مهم قرار دارد:عامل اول به روابط خاص شهروندان و ساختار جامعه شهری مربوط می شود و عامل دوم به فرم کالبدی شهر و شکل ساختمان ها و بناهای شهر مربوط می شود.وجود سکونتگاه های غیر رسمی در حاشیه شهرها ،تاریکی معابر و زیر پل ها، اشکال هندسی خیابان ها و میادین، راههای دسترسی غیر مجاز به بزرگراهها، تراکم بیش از حد ساختمانهای بلندو مرتفع، وجود ساختمانهای نیمه ساخته رها شده ومخروبه و توسعه بی رویه شهرها از عوامل جرم زا هستند.» (کامیار،۱۳۸۷،۴۷)

«امروزه در ساخت شهرها باید تعامل انسان و محیط را در نظر گرفت شهر در عین حال که ساخته روان انسان است در جسم و جان او نیز تأثیر می گذارد بررسی اماکن مختلف مسکونی نشان می دهد که هر مسکن تأثیرات رفتاری خاصی را بر روی روان ساکنین خود دارد» (رحمت،۱۳۸۸،۲۴۶)

«نمی توان نقش مسکن ومحیطی که افراد در آن زندگی می کنند و یا اوقات فراغت خود را می گذرانند از نظر دور داشت بین بزهکاری و نوع مسکن همبستگی وجود دارد و بزهکاری بر حسب انواع مسکن تغییر می کند.»( کی نیا،۱۳۸۸،۴۰۶)«بنابراین از طریق طراحی متناسب محیطی و به کارگیری مؤثر محیط ساختمانی می توان موجب کاهش امکان وقوع جرم و میزان وقوع آن و در نتیجه بهبود کیفیت زندگی شد.»( کرو،۱۳۸۷،۱۷)

۲- سابقه تحقیق
موضوع این پایان نامه (بررسی تاثیر معماری شهری بر میزان وقوع جرم) موضوعی جدید بوده و مطالعات صورت گرفته در این خصوص بسیار جوان و نوپا می باشد و مقالات و کتابهایی که در این زمینه نگارش یافته است بسیار اندک می باشد .

«کلکوهن» نویسنده کتاب طراحی عاری از جرم با بهرگیری مطالعات موردی در مناطقی چون بریتانیا و ایالات متحده آمریکا، هلند و کشورهای اسکاندیناوی رهنمودهایی کاربردی در زمینه ی طراحی از نگاه یک مهندس،معمار و طراح ارائه می کند.هر یک از مثالهای کتاب نشان می دهد که وقتی محله ها در واقع امن و پایدارند،وقتی ساکنان احساس تعلق به محیط پیرامون خود می کنند و زمانی که جرم به منزله ی بخشی از تصویر بزرگتر طراحی شهری تلقی می شود ، چگونه می توان در پیشگیری از جرم و رفتارهای ضد اجتماعی اثرگذار بر کیفیت زندگی به موفقیت رسید.«کرو» در کتاب نقش معماری در پیشگیری از جرم در این رابطه چنین اظهار نظرکرده است :پیشگیری از جرم از گذر طراحی محیطی یک روش طبیعی برای پیگیری و کنترل خسارات وجرم است که متفاوت ازدیگر روش های سنتی است و در آن بیشترین اهمیت به موقعیت مکانی برای فعالیت های انسانی داده شده است که چگونه موجب جرم و ایجاد خسارت می شود.

در کتاب پیشگیری از جرم از طریق معماری و شهرسازی براین مسئله تأکید شده است که امروزه در ساخت شهرها باید تعامل انسان و محیط را در نظر گرفت شهر در عین حال که ساخته ی روان انسان است در جسم و جان او تأثیر می گذارد .وبالاخره در کتاب برنامه ریزی شهری برای پیشگیری از جرم سازماندهی و مدیریت محیط فیزیکی یکی از مؤلفه هایی دانسته شده است که می تواند برای پیشگیری از جرم در مناطق از آن استفاده کرد. در این رابطه مقالاتی نیز به فارسی نگارش یافته است که در پایان نامه به آن اشاره شده است.

۳- ضرورت ونوآوری تحقیق
جرم یکی از رفتارهای ناهنجار بشری است که در بسیاری از موارد نظم جامعه را خدشه دار می سازد از این رو در جوامع مختلف با ضمانت اجراهای قانونی به برخورد با این رفتار ها می پردازند تدوین قوانین بدون در نظر گرفتن محیطی که قانون در آن محیط باید اجرا شود چه به لحاظ مکانی و چه به لحاظ اجتماعی باعث می شود آن قانون تأثیر و قدرت اجرایی لازم را نداشته باشد .توجه به ارتباط بین محیط مسکونی و ساختار شهرها و افزایش ایمنی آن از طریق بهبود در طراحی محیط مقوله ای است که در بسیاری از کشورها توجه لازم به آن نشده است در واقع زمانی که بحث از استانداردهای شهر سازی و معماری می شود معماران و شهرسازان بدنبال راه حل های فنی و مصالح لازم در بالاتر بردن استحکام فیزیکی آن می گردند و یا حداکثر جلوه های ظاهری و داخلی نماها و مورد توجه قرار می گیرد حال از آنجا که جرایم در بستر مکان رخ می دهد طراحی محیط که در قالب معماری و شهرسازی نمود می یابد در پیشگیری از وقوع جرم موثر است .

جرم و ترس از جرم نیروهای رانشگر مهمی هستند که بر فعالیت های روزمره ایی مانند پیاده روی در تاریکی اثر منفی می گذارند. زنان،کودکان و سالمندان با وجود اینکه کمتر در خطرند اغلب از پیاده رفتن به مدرسه یا خرید می هراسند بسیاری از زنان از بیرون رفتن پس از تاریکی شب می ترسند . این مسائل اثر چشمگیری بر کارآیی اجتماعی ،اقتصادی و فیزیکی مناطق شهری در سراسر جهان دارند .طراحی خوب می تواند به حل این مسائل کمک کند و به ارزش تجاری و استفاده بهتر از مسکن بیفزاید. بدین ترتیب این تحقیق شامل برخی مفاهیم ساده از نمونه هایی است که به برنامه ریزان،ساختمان سازان،معماران یا پلیس و مشاوران امنیتی محیط یاری می رساند و آنان را در تصمیم گیری در باره طرح های فردی و کارکردهای انسانی یاری می دهد.

۴- سؤال های تحقيق
۱- آیامیان محیط ورفتارهای مجرمانه افراد ارتباطی وجود دارد؟
۲- آیا وضعیت ساختاری شهرو اماکن مسکونی در بروز جرم تأثیر دارد ؟
۳- آیا از طریق معماری و شهرسازی می توان از وقوع جرایم پیشگیری نمود؟
۴- آیا معماری در بروز و پیشگیری از همه جرایم می تواند مؤثر باشد؟

۵- فرضیه های تحقیق
۱- انسان در رفتارهای خویش متأثر از محیط است و نباید رفتارهای او را جدای از محیط تبیین کرد این محیط به دو محیط طبیعی و اجتماعی تقسیم می شود و در کل تعامل پویایی میان محیط و رفتار مجرمانه وجود دارد .
۲- بین بزهکاری و نوع مسکن همبستگی وجود دارد و بزهکاری بر حسب انواع مسکن تغییر پیدا می کند و نمی توان نقش مسکن و محیطی که افراد در آن زندگی می کنند و یا اوقات فراغت خود را می گذرانند از نظر دور داشت.
۳- ارتکاب اعمال مجرمانه را می توان نوع خاصی از رفتار دانست بنابراین با استفاده از اصول طراحی فیزیکی اعم از معماری و شهرسازی مبتنی بر اندیشه های جرم شناسی می توان از وقوع جرایم پیشگیری نمود.
۴-بررسی جرایم نشان می دهدکه معماری در خصوص برخی جرایم مؤثر می باشد.به نظر می رسد در خصوص یک سری از جرایم که به جرایم کینه توزانه معروفند نوع طراحی و معماری نتواند مانع وقوع جرم شود.

۶ـ هدف هاوکاربردهای تحقيق
اندیشه اصلی اثر حاضر مبتنی بر این است که رفتار انسانی در محیط شهری تحت تاثیر طراحی محیط(ساختمانها،خیابانها،کوچه ها،پارک ها…)قرار دارد .بنابراین توجه به نیازهای انسانی در معماری مسکن،ساختمانها،خیابانها ومکان های عمومی و نیز توجه به معیارها و اصول شهرسازی خود از عوامل پیشگیری از جرم محسوب خواهد شد.معماران و شهرسازان به دلیل تخصصشان اقبال بیشتری نسبت به این مسئله داشته اند اما اقدامات آنها بدون شناخت لازم نسبت به ماهیت جرم و رفتارهای مجرمانه و شیوع انحرافات نمی تواند چندان اصولی و علمی بوده و صرفاً دست به برخی اقدامات سطحی جهت محکم سازی آماج جرم زده اند.

از این رو نزدیک ترکردن اندیشه های این دو حوزه میتواند موجب ساخت و ساز هایی مبتنی بر استانداردهای معماری و جرم شناسی گردد این مسئله در بلند مدت موجب کاهش وقوع جرم و مشکلات ناشی از وقوع جرم می شود.از جمله اهداف این تحقیق آشنایی با نقش فیزیکی محیط زندگی است که در مجموع موجب افزایش درک رابطه مستقیم میان محیط زندگی با رفتار انسانی و جرم می گردد. هر گونه بهبود در درک این مفاهیم موجب می گردد که هر فرد با اعتماد بیشتری به پرسش و چالش یا تصمیمات درباره محیط زندگی اش بپردازد مخصوصاً تصمیماتی که مستقیماً با امنیت افراد ، خانواده، همسایگان،محله و کسب و کار درگیر هستند.

این نوشتار با هدف انجام یک کار علمی ،پژوهشی همراه با تحلیل فضایی جرم،به دنبال ارائه راه حل های مناسب برای نظام های حقوقی،معماری و همچنین شهرسازی ایران است تا در کنار توجهات کنونی معماری و شهرسازی از قبیل زیبا سازی،صرفه اقتصادی،رعایت حریم خصوصی ، رعایت حقوق و آزادی های فردی،محکم سازی و مقاومت بالا در برابر حوادث طبیعی،به مقاومت محل های مسکونی در برابر جرم نیز فکر کرده و به دنبال راه حل مناسبی برای آن باشیم چرا که وقوع جرم علاوه بر به مخاطره انداختن امنیت عمومی و جریحه دارکردن افکار عمومی به سرمایه های ملی و حیثیت بین المللی کشورها نیز لطمه وارد می کند.

۷- روش و نحوه ی انجام تحقیق
روش تحقیق به صورت توصیفی است که به معرفی دقیق وبیان ابعاد مختف مسئله اصلی تحقیق می پردازد.نوع تحقیق انجام شده کاربردی می باشد.روش گرداوری اطلاعات کتابخانه ای است وبا مراجعه به کتب ومقالات مربوطه مطالب استخراج واستنباط گردیده.

۸- سامان دهی(طرح)تحقیق
تحقیق حاضر مبتنی بر دو فصل و هر دو فصل شامل دو بخش می باشد. هر فصل به تناسب موضوع چند گفتار و مبحث را دربرمی گیرد.ازبعد ماهوی نیز مطالب بر مبنای پلان شکلی فوق الذکر تقسیم شده اند.در بخش اول به بیان کلیاتی در خصوص تأثیر محیط اعم از محیط طبیعی و فیزیکی بر جرم پرداخته ایم و در بخش دوم فضاهای غیرقابل دفاع و نظریاتی که مربوط به طراحی محیطی است را بیان کرده ایم ودر پایان اصول عملی که معماری برای قابل دفاع کردن این فضاها ارائه می دهد را ارائه داده ایم.

فهرست مطالب:
مقدمه
۱-شرح وبیان مسئله
۲-سابقه ی تحقیق
۳-ضرورت ونوآوری تحقیق
۴-سؤال های تحقیق
۵-فرضیه های تحقیق
۶-هدف هاوکاربردهای تحقیق
۷-روش ونحوه ی انجام تحقیق
۸-سامان دهی تحقیق
فصل اول: تأثیر محیط بر جرم و نظریات مرتبط
بخش اول-تأثیر محیط برجرم
مبحث اول- تأثیر محیط بر جرم :بررسی سیرمطالعات
گفتار اول- مطالعات مبتنی بر محیط طبیعی
گفتار دوم- مطالعات اکولوژی اجتماعی
گفتار سوم – مطالعات نوین
مبحث دوم ـ تقسیم بندی جرایم بر اساس تأثیر محیط برآنها
گفتار اول- جابجایی جرم
گفتار دوم- بررسی جرایم بر اساس فرصت ارتکاب جرم
۱- جرایم کینه توزانه
۲ -جرایم فرصت مدارانه
۳- جرایم غیر عمدی
بخش دوم ـ نظریات جرم شناسی مرتبط با محیط
گفتار اول ـ نظریات جرم شناسی مرتبط با محیط طبیعی
۱- نظریه ی جبرگرایی محیط
۲- نظریه ی زیست بوم انسانی
۳- نظریه ی ایستایی جامعه کوچک
گفتار دوم-نظریات جرم شناسی مرتبط با فضای طراحی
۱- نظریه ی ارتباط جرم با تراکم جمعیت
۲- نظریه ی ارتباط جرم با منزلت های اجتماعی واقتصادی
۳- نظریه ی طبقه بندی واحدهای مسکونی
۴- نظریه های محله
الف- نظریه ی بی سازمانی محله
ب- نظریه ی توانمند سازی محله
ج- نظریه ی بازتولید محله
۵- نظریه ی محیط فقر
۶- نظریه ی مکان ویژه
۷- نظریه ی پنجره های شکسته
۸- نظریه ی سفر به جرم (JTC)
۹- نظریه ی نمایش جغرافیایی
۱۰- نظریه ی مکان های جرم خیز
۱۱- نظریه ی پیشگیری از جرم از طریق طراحی محیطی(CPTED)
الف- قلمروداری
ب- نظارت طبیعی
ج- فعالیت حمایتی
د- کنترل راه ورود
۱۲- نظریه ی فضای قابل دفاع در برابر جرم
۱۳- نظریه ی فرصت
۱۴- نظریه ی انتخاب منطقی
۱۵- نظریه ی فعالیت روزمره
۱۶- نظریه ی الگوی جرم
فصل دوم: شناخت فضاهای غیر قابل دفاع و اصول عملی بر قابل دفاع کردن فضاها
بخش اول ـ شناخت فضاهای غیر قابل دفاع
مبحث اول- فضاهای قابل دفاع:نظریات
گفتار اول ـ نظریه های محققین(CPTED):نسل اول
۱- استفاده از تسهیلات رفاهی
۲- نظریه ی استفاده از الگوی قدیمی طراحی خیابان ها
۳- نظریه ی فضای قابل دفاع
الف ـ قلمرو
ب ـ نظارت
ج ـ تصویر ساختمان
د ـ مجاورت منطقه های مسکونی با دیگر امکانات
۴- نظریه توزیع جرم
۵- نظریه ی مدیریت افراد ومحیط
گفتار دوم ـ نظریه های محققین(CPTED): نسل دوم
۱- نظریه ی معماری عامل تعیین کننده رفتار
۲- نظریه ی جامعه ی باز
۳- نظریه ی کوچک سازی محله
۴- نظریه ی ترکیب فضا
مبحث دوم ـ فضاهای بدون دفاع : مفهوم و انواع
گفتار اول ـ فضاهای بدون دفاع : مفهوم
گفتار دوم ـ فضاهای بدون دفاع : انواع
۱- فضاهای غیر قابل دفاع : گونه های مختص شهر
الف ـ گونه ی یک : عدم سازگاری بین فرم، کارکرد و معنی
ب ـ گونه ی دو : زیرگذرها و زیر پل ها
۲- فضاهای غیر قابل دفاع : گونه های مختص معماری مسکونی
الف ـ گونه ی سه : نداشتن متولی ( عدم حضور مالک)
ب ـ گونه ی چهار : محله های قدیمی و فرسوده
۳- فضاهای غیرقابل دفاع : گونه های مشترک
الف ـ گونه ی پنج : نبود رؤیت بصری (فضاهای گم)
ب ـ گونه ی شش : کنج ها
ج ـ گونه ی هفت : طرح های در دست اجرا یا رها شده
دـ گونه ی هشت: نبود روشنایی
وـ گونه ی نه: فضاهای بدون کارکرد یا دارای کارکرد متناوب
م ـ گونه ی ده: سطوح u وL شکل(عقب نشینی و فرو رفتگی های بدنه)
ی ـ گونه ی یازده : محیط های بی نظم
بخش دوم ـ اصول عملی جهت قابل دفاع نمودن فضاها
مبحث اول ـ قابل دفاع نمودن فضاها : شناخت اصول
گفتار اول ـ قابل دفاع نمودن فضاها : افزایش ریسک ناشی از ارتکاب جرم
۱- نظارت طبیعی
الف ـ استفاده ی چند گانه از زمین و مولدهای فعالیت
ب ـ طرح ومنظره ساختمان
ج ـ استفاده از نور و روشنایی
۲-کنترل ورودی ها
گفتار دوم ـ قابل دفاع نمودن فضاها : افزایش تلاش برای ارتکاب جرم
مبحث دوم ـ قابل دفاع نمودن فضاها : استفاده از اصول عملی و ضمانت اجراهای ان
گفتار اول ـ اصول عملی طراحی عاری از جرم در سطح خصوصی وعمومی
۱ – استفاده عملی از اصول طراحی: سطح خصوصی
الف ـ اصول عملی در ساختمان های مسکونی تک واحدی یا دو واحدی
ب ـ اصول عملی در ساختمان های مسکونی چند واحدی
ج ـ اصول عملی در مناطق تجاری
دـ اصول عملی در بانک ها
۲- استفاده عملی از اصول طراحی: سطح عمومی
الف ـ خیابان ها
ب ـ پیاده روها
ج ـ پارک های شهری
ی ـ ایستگاه های اتوبوس و تاکسی
گفتار دوم ـ اصول عملی طراحی عاری از جرم : ضمانت اجراهای قانونی
نتیجه گیری
پیشنهادها
فهرست منابع
چکیده ی انگلیسی

جهت دانلود پایان نامه تأثیر معماری شهری بر وقوع جرم از فرم زیر اقدام نمایید.

[ad_2]

لینک منبع

نتایج تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ سه شنبه اعلام می شود

دسته بندی : نمونه سوالات
45 views بار

[ad_1]

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – حسین توکلی افزود: فهرست اسامی پذیرفته شدگان نهایی رشته های مختلف تحصیلی و ظرفیت های جدید در مرحله تکمیل ظرفیت دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس های دانشگاه فرهنگیان و پردیس های خودگردان و ظرفیت مازاد دانشگاه های علوم پزشکی در آزمون سراسری سال ۹۶، سوم بهمن ماه منتشر می شود.

مشاور عالی سازمان سنجش یادآور شد: پذیرفته شدگان باید مطابق با برنامه زمانی مندرج در اطلاعیه ای که همزمان با انتشار اسامی آنها بر روی سایت سازمان سنجش قرار می گیرد برای ثبت نام در دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی مورد پذیرش اقدام کنند.

وی اظهار داشت: ظرفیت پذیرش در مرحله تکمیل ظرفیت دوره های روزانه، نوبت دوم (شبانه)، مجازی، پردیس های دانشگاه های فرهنگیان و پردیس خودگردان و ظرفیت های مازاد علوم پزشکی در کنکور ۹۶ تعداد ۱۳ هزار و ۷۰۷ نفر برای ۱۳۵۹ کدرشته محل بود که بر اساس آمار نهایی تعداد ۵۱ هزار و ۸۴۹ نفر در این مرحله انتخاب رشته کردند.

توکلی یادآور شد: ظرفیت پذیرش در رشته های صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی در تکمیل ظرفیت کنکور ۹۶ نیز ۷ هزار و ۹۹۸ نفر  اعلام شده بود که بر اساس آمار نهایی تعداد ۳ هزار و ۲۸ نفر در این دوره ها انتخاب رشته کردند. در مجموع رشته های با آزمون و رشته های صرفا بر اساس سوابق تحصیلی تعداد ۵۴ هزار و ۸۷۷ نفر انتخاب رشته کردند.

[ad_2]

لینک منبع

جشنواره «ابن سینا» علوم پزشکی تهران بهمن ماه برگزار می شود

دسته بندی : نمونه سوالات
25 views بار

[ad_1]

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – جشنواره ابن سینا هر ساله به منظور تقدیر از فعالیت ها و دستاوردهای برجسته در زمینه های آموزشی، پژوهشی و ارائه خدمات ویژه در حوزه فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی تهران برگزار می شود.

زمان برگزاری جشنواره مقارن با ایام دهه فجر و سالروز تاسیس دانشکده پزشکی (۱۵ بهمن سال ۱۳۱۳ هجری شمسی) است.

این جشنواره با هدف ایجاد انگیزه در میان اعضای هیات علمی دانشگاه از طریق شناسایی و قدردانی از فعالیت های پژوهشی، آموزشی و سایر فعالیت های دانشگاهی برجسته آنان برگزار می شود. 

این جشنواره از سال ۱۳۷۸ کار خود را آغاز کرده است. متقاضیان تا ۲۵ آذرماه ۹۶ فرصت داشتند در این دوره ثبت نام کنند.

جوایز جشنواره ابن سینا و نحوه اقدام جهت دریافت آنها:

اعطای پایه تشویقی: به تمامی برگزیدگان جشنواره که عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران باشند یک پایه تشویقی تعلق می گیرد. این موضوع توسط معاون آموزشی در شورای دانشگاه مطرح و پس از موافقت  شورا، اقدامات اداری لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

بخش پژوهش؛ جایزه تمام محورها به جز مجله برگزیده و پایان نامه برگزیده: ۸۰ میلیون ریال گرانت پژوهشی به اضافه ۳۰ میلیون ریال هزینه شرکت در یک همایش خارج از کشور به اضافه ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی.

بخش پژوهش؛ جایزه مجله برگزیده: مجموع ریالی موارد فوق (۱۳۰ میلیون ریال) در اختیار سردبیر مجله قرار داده می شود تا در راستای ارتقای مجله هزینه کند.

بخش پژوهش؛ جایزه پایان نامه برگزیده: ۳۰ میلیون ریال هزینه شرکت در یک همایش خارج از کشور به اضافه ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی.

گرانت پژوهشی به صورت اعتبار برای اجرای طرح های پژوهشی برای برگزیدگان تمام محورها (به جز محور پایان نامه برگزیده و مجله علمی پژوهشی برگزیده) قابل استفاده خواهد بود. جهت استفاده از این گرانت کافی است یک طرح پژوهشی در سقف ۸۰ میلیون ریال در سامانه پژوهشیار ثبت و نحوه تامین اعتبار آن را «گرانت جشنواره ابن سینا» انتخاب کنند. این طرح جهت دریافت مصوبه در شورای پژوهشی دانشگاه مطرح خواهد شد.

همچنین شرط دریافت اعتبار هزینه شرکت در همایش خارج از کشور، داشتن حداقل یک مقاله پذیرفته شده در همایش مورد نظر و تایید معاونت تحقیقات و فناوری در این مورد است. مبلغ ذکر شده برای شرکت در همایش خارج از کشور، میزان خالص پرداختی بعد از کسر مالیات و کسورات است.

مهلت استفاده از جوایز بخش پژوهش مطابق با دستورالعمل گرنت های پژوهشی ۳ سال است.

بخش آموزش؛ جایزه کشوری ابن سینا: ۸۰ میلیون ریال گرانت آموزشی به اضافه ۳۰ میلیون ریال هزینه شرکت در یک همایش یا کارگاه آموزشی خارج از کشور به اضافه هدیه معاونت آموزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی و به اضافه ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی.

جایزه پیشکسوت آموزشی دانشگاه: ۸۰ میلیون ریال گرانت آموزشی به اضافه ۳۰ میلیون ریال هزینه شرکت در یک همایش یا کارگاه آموزشی خارج از کشور به اضافه ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی.

جایزه یک عمر تلاش در عرصه آموزش علوم پزشکی دانشگاه: ۸۰ میلیون ریال گرانت آموزشی به اضافه ۳۰ میلیون ریال هزینه شرکت در یک همایش یا کارگاه آموزشی خارج از کشور به اضافه ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی.

جایزه تلاشگر جوان در عرصه آموزش علوم پزشکی: ۸۰ میلیون ریال گرانت آموزشی به اضافه ۳۰ میلیون ریال هزینه شرکت در یک همایش یا کارگاه آموزشی خارج از کشور به اضافه ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی.

جایزه آموزشگر برتر دانشگاه (حکیم جرجانی): ۸۰ میلیون ریال گرانت آموزشی به اضافه ۳۰ میلیون ریال هزینه شرکت در یک همایش یا کارگاه آموزشی خارج از کشور به اضافه ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی.

گرانت های آموزشی به صورت اعتبار برای اجرای طرح های توسعه آموزش یا طرح های پژوهش در آموزش قابل استفاده است.

نصف مبلغ گرانت های آموزشی (۴۰ میلیون ریال) به عنوان هزینه فعالیت های علمی و آموزشی از جمله تهیه تجهیزات آموزشی مورد نیاز با پیشنهاد عضو هیأت علمی و تایید مرکز مطالعات و توسعه آموزش علوم پزشکی دانشگاه قابل پرداخت خواهد بود.

مبالغ ذکر شده برای شرکت در همایش یا کارگاه آموزشی خارج از کشور میزان خالص پرداختی بعد از کسر مالیات و کسورات است.

بخش خدمات ویژه؛ جایزه تمام محورها: ۸۰ میلیون ریال اعتبار توسعه ای به اضافه ۳۰ میلیون ریال هزینه شرکت در یک همایش یا کارگاه آموزشی خارج از کشور به اضافه ۲۰ میلیون ریال جایزه نقدی.

در بخش پژوهش پژوهشگر برگزیده (هیات‌ علمی) برای فعالیت علمی طی ۵ سال گذشته، پژوهشگر جوان برگزیده (هیات‌ علمی) در طول زمان فعالیت علمی، مقاله معتبر برگزیده طی ۳ سال گذشته، کتاب تألیفی برگزیده طی ۳ سال گذشته، پژوهش برگزیده با جذب اعتبار پژوهشی از منابع خارج از دانشگاه طی ۳ سال گذشته، مجله علمی پژوهشی برگزیده مورد تقدیر قرار می گیرند.

همچنین در بخش پژوهش، طرح پژوهشی پایان‌یافته برگزیده طی ۳ سال گذشته، ابداع و اختراع برگزیده طی ۳ سال گذشته، پایان‌نامه پایان‌یافته برگزیده طی ۳ سال گذشته نیز مورد تقدیر قرار می گیرند.

در بخش آموزش، جایزه کشوری ابن سینا به عنوان جایزه کشوری «تعالی آموزش» دانشگاه علوم پزشکی تهران به یکی از اعضای هیات علمی مراکز آموزشی (به غیر از دانشگاه علوم پزشکی تهران) که دارای سابقه فعالیت های آموزشی به عنوان یک معلم برجسته است، اهدا می شود.

جایزه پیشکسوت آموزشی به استادان پیشکسوت دانشگاه به پاس قدردانی از زحمات طولانی مدت و ایجاد انگیزه در سایر اعضای هیات علمی، اهدا می شود.

جایزه یک عمر تلاش در عرصه آموزش پزشکی به یکی از اعضای هیات علمی به پاس قدردانی از یک عمر تلاش در زمینه آموزش علوم پزشکی اهدا می شود.

جایزه آموزشگر برتر دانشگاه(حکیم جرجانی) به اعضای هیات علمی که دارای سابقه فعالیتهای آموزشی به عنوان یک معلم برجسته هستند اهدا می شود.

جایزه تلاشگر جوان در عرصه آموزش علوم پزشکی به یکی از اعضای هیات علمی که در زمینه آموزش علوم پزشکی، دارای فعالیت ها و نوآوری های چشمگیر و اثرگذار است اهدا می شود.

در بخش خدمات، جایزه خدمات به خدمات و فعالیت های ویژه در حوزه اخلاق پزشکی و تعهد حرفه ای، خدمات و فعالیت های ویژه در حوزه خدمات بهداشتی، خدمات و فعالیت های ویژه در حوزه خدمات درمانی، خدمات و فعالیت های ویژه در حوزه مدیریت دانشگاه و الگوی رفتاری اخلاق و تعهد حرفه ای اعطا می شود.

[ad_2]

لینک منبع

آغاز بررسی و تایید نیاز دانشگاه ها به جذب هیات علمی

دسته بندی : نمونه سوالات
13 views بار

[ad_1]

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – بررسی و تایید اعلام نیاز دانشگاه ها به جذب هیات علمی در هجدهمین فراخوان نیمه متمرکز جذب اعضای هیأت علمی (پیمانی و طرح سربازی) دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی کشور مربوط به فراخوان بهمن  ۱۳۹۶ از امروز ۳۰ دی ماه به مدت ۵ روز (۴ بهمن ۹۶) توسط مرکز امور هیات علمی وزارت علوم انجام می شود.

بعد از بررسی های صورت گرفته، سهمیه هر دانشگاه و مؤسسه آموزش عالی، با هماهنگی مرکز امور هیأت علمی تعیین شده و ثبت نام داوطلبان از تاریخ ۱۴ بهمن ماه جاری آغاز می‌شود.

[ad_2]

لینک منبع

مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه پیام نور استان اصفهان افتتاح می شود

دسته بندی : نمونه سوالات
33 views بار

[ad_1]

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان افزود: تاسیس مرکز خلاقیت و نوآوری مقدمه ای است برای راه اندازی مرکز رشد مقدماتی و استقرار شرکتهای دانش بنیان در این مرکز و حرکت به سوی دانشگاه نسل سوم و چهارم که بیشتر تمرکز آن روی کارآفرینی و تولید ثروت از راه علم و همچنین اشتغال برای جوانان و فارغ التحصیلان این دانشگاه است می باشد.

یوسفی افزود: با راه اندازی این مرکز واحدهای فناور از پشتیبانی های مالی و معنوی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری هم برخوردار می شوند.

وی افزود: این مرکز خلاقیت و نوآوری به زودی در یک مکان مناسبی که مورد تائید کارشناسان ستاد مرکزی و شهرک علمی- تحقیقاتی هم قرار گرفته است (موقعیت مناسب شهری و متصل به ستاد مرکزی و در عین حال مستقل ) افتتاح خواهد شد.

وی در راستای نقش شهرک علمی- تحقیقاتی در این مرکز اظهار داشت: شهرک علمی- تحقیقاتی متولی اصلی فناوریهای و استقرار واحدهای فناور در قالب مرکزهای خلاقیت و فناوری، و شرکتهای دانش بنیان است و یک نقش هدایتی و هماهنگ کننده دارد و این مراکز را تا تبدیل شدن به مرکز رشد مستقل حمایت و پشتیبانی می کند.

یوسفی خاطر نشان کرد: طبق تفاهم نامه اقداماتی از جمله پشتیبانی های مالی و معنوی برعهده شهرک علمی- تحقیقاتی است و اقداماتی هم بر عهده دانشگاه پیام نور است، که شامل تامین مکان، نیروی لازم و پشتیبانی معنوی و تا جایی که توفیق داشته باشیم پشتیبانی مادی از واحدهای فناور به طوری که بتوانند ایده های خود را به مرحله ای برسانند که قابلیت انتقال به مراکز رشد را داشته باشد است.

رئیس دانشگاه پیام نوراستان اصفهان در راستای اینکه چه کسانی می توانند وارد مرکز خلاقیت و نوآوری دانشگاه پیام نور شوند، تصریح کرد: گروههای فناور مربوط به دانشگاه پیام نور که شامل دانشجویان، اعضای هیئت علمی و کارکنان هستند و یا افراد بیرونی که به نوعی با مجموعه دانشگاه همکاری داشته باشند طی ضوابطی که تعیین شده ارزیابی می شوند و اگر ایده آنها در حدی است که قابلیت پذیرش در مرکز خلاقیت و نوآوری دارد پذیرفته می شوند.

رئیس دانشگاه پیام نور استان اصفهان در خصوص راه اندازی مراکز خلاقیت و نوآوری در شهرستانهای استان خاطر نشان کرد: شکی نیست که همه دانشگاهها در حد وسع باید در این مسیر پیش بروند، یعنی راه برون رفت از مشکلات، راه اجرای اقتصاد مقاومتی و راه رسیدن به استقلال کامل اقتصادی صنعتی و مهارتهای فنی ورود به این مراکز و رفتن به سمت کارهای دانش بنیانی است. تمام فعالیتها باید به این سمت سوق داده شوند و باید با دید ملی به این موضوع نگریسته شود و حتما هم متولی این دانشگاهها هستند، شهرک علمی و تحقیقاتی هم که نقش هدایتی و محوری دارد وابسته به وزارت علوم است.

[ad_2]

لینک منبع

جزئیات ثبت نام تکمیل ظرفیت کارشناسی دانشگاه آزاد اعلام شد

دسته بندی : نمونه سوالات
34 views بار

[ad_1]

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : ایسنا – ثبت نام و انتخاب رشته مرحله تکمیل ظرفیت رشته های آزمون سراسری و کارشناسی ناپیوسته ۱۳۹۶ دانشگاه آزاد اسلامی آغاز شده است و تا ساعت ۲۴ روز شنبه ۱۴ بهمن ادامه خواهد داشت.

کلیه داوطلبان حاضر در جلسه آزمون های سراسری و کارشناسی ناپیوسته ۹۶ سازمان سنجش آموزش کشور شرکت کرده و در نیمسال اول سال تحصیلی ۹۷-۹۶ در هیچ یک از واحدهای دانشگاه آزاد ثبت نام نکرده اند، مجاز به ثبت نام در تکمیل ظرفیت این دوره هستند و می توانند با مراجعه به سامانه این مرکز به نشانی www.azmoon.org نسبت به انتخاب حداکثر بیست رشته محل دانشگاهی اقدام کنند.

امکان ویرایش رشته محل های انتخابی تا پایان مدت زمان ثبت نام برای داوطلبان فراهم است.

ثبت نام براساس سوابق تحصیلی در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته

ثبت نام براساس سوابق تحصیلی در مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته نیمسال دوم تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه ۱۱ بهمن ادامه خواهد داشت.

کلیه متقاضیان ثبت نام براساس سوابق تحصیلی مقاطع کارشناسی پیوسته و ناپیوسته دانشگاه آزاد اسلامی می توانند با مراجعه به سامانه مرکز سنجش و پذیرش به نشانیwww.azmoon.org ابتدا دفترچه راهنمای ثبت نام را دریافت و پس از مطالعه و کسب آگاهی های کامل در خصوص انتخاب رشته، در صورت تمایل و داشتن شرایط لازم بعد از تهیه کارت اعتباری، نسبت به ثبت نام در ۲۰ رشته محل اقدام کنند.

داشتن دیپلم کامل نظام قدیم متوسطه و یا مدرک پیش دانشگاهی نظام جدید متوسطه و همچنین داشتن مدرک کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) برای ثبت نام داوطلبان در دوره پذیرش براساس سوابق تحصیلی مقطع کارشناسی پیوسته الزامی است.

به گزارش روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، متقاضیان کارشناسی ناپیوسته با دارا بودن مدرک کاردانی (پیوسته و ناپیوسته) و کاردانی دانشگاه جامع علمی کابردی می توانند در هر رشته ای از کارشناسی ناپیوسته براساس معدل مندرج در مدرک فارغ التحصیلی مقطع کاردانی ثبت نام کنند.

[ad_2]

لینک منبع

چاپ مقاله عضو علمی دانشگاه پیام نور استان البرز در یکی از معتبرترین نشریات فیزیک

دسته بندی : نمونه سوالات
41 views بار

[ad_1]

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : دکتر عزیزی با عنوان اینکه یکی از اساسی ترین پرسش های بشر فهم منشأ حیات است افزود: با پیشرفت ها در زمینه ساخت ابزار نجومی، شرایط برای کاوش حیات در جای دیگری از جهان فراهم آمده است. لذا کشف سیارات فرا خورشیدی یکی از اهداف مهم اخترفیزیک مدرن است.

عضو هیات علمی دانشگاه پیام نور کرج مختصری در مورد تحقیق حاضر را اینگونه تشریح کرد:در این راستا پروژه تحقیقاتی HARPS جهت یافتن سیارات فراخورشیدی کم جرم به روش تکنیک تغییرات سرعت های شعاعی با دقت ۱m/s طراحی شده است. این تکنیک بر اساس اثر دوپلری ناشی از چرخش ستاره حول مرکز جرم سیستم ستاره-سیاره است که به منابع ستاره ای نویزی از جمله نواحی فعال دوار و چرخه های مغناطیسی ستاره ای حساس است. این تغییرات در یک ستاره با یک چرخه فعالیت پریودیک می تواند شبیه سیگنال یک سیاره فراخورشیدی با دوره تناوب طولانی باشد. بنابراین دانش سیارات فراخورشیدی وابسته به دانش ستاره های والدشان است. در این میان مطالعه فوتوسفر ستاره ای نقش بسیار مهمی را ایفا می کند.

فاطمه عزیزی در پایان گفت: در راستای این هدف در این مقاله با انتخاب نمونه ای از ستاره های قرار گرفته در میدان دید اسپکترومتر HARPS که در طی ۱۱ سال توسط تلسکوپ ۳.۶ متری در سایت لاسیا، واقع در کشور شیلی رصد شده اند به مطالعه اثرات فوتوسفری این ستاره ها از جمله تعیین چرخه فعالیت این ستاره ها و مطالعات آماری آنها پرداخته شده است. لازم به ذکر است در این بررسی از شاخص ابداعی خودشان در محدوده طول موج مرئی که در ۲۰۱۶ در همین ژورنال به چاپ رسیده، استفاده شده است و اثبات کارایی این شاخص ابداعی یکی دیگر از اهمیت های این پژوهش است.

گفتنی است این مجله همچنین در فهرست مجله های برتر علمی از سوی فدراسیون سرآمدن علمی کشور مستقر در معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری قرار گرفته و ضریب تاثیر این مقاله ۴.۹۶۱ است و دکتر فاطمه عزیزی عضو هیأت علمی در رشته فیزیک دانشگاه پیام نور مرکز کرج این پژوهش را، با همکاری دکتر محمدتقی میرترابی دانشیار دانشگاه الزهرا به انجام رسانیده است.

[ad_2]

لینک منبع

کم شدن انگیزه دانشجویان برای حضور در فعالیت های مشارکتی

دسته بندی : نمونه سوالات
28 views بار

[ad_1]

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – غلامرضا غفاری، در نشست شورای دانشگاه حکیم سبزواری اعلام کرد: توسعه مشارکت های دانشجویی از طریق توسعه و گسترش کانون های فرهنگی، انجمن های علمی و فعالیت های دانشجویی بر مبنای قواعد و ضوابط موجود کشور، فعال کردن کرسی های آزاد اندیشی و نظریه پردازی برای دانشجویان و اعضای هیات علمی، از جمله سیاست های فرهنگی وزارت علوم در سطح دانشگاه ها به شمار می رود.

وی یکی از مهم ترین مشکلات فرهنگی در سطح دانشجویان را «کم شدن انگیزه و مشارکت دانشجویان و بی رغبتی آنها جهت حضور در فعالیت های مشارکتی» برشمرد و اظهار داشت: معتقدیم این حس عدم مشارکت زمینه ساز ایجاد مشکلات فراوانی در زندگی و آینده این دانشجویان و در سطح وسیع تر در جامعه خواهد شد.

وی ادامه داد: دانشجو با حضور در این فعالیت ها است که برای زیستن در جامعه آماده می شود و حس مسئولیت پذیری را می آموزد.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با بیان اینکه انسجام و وحدت میان مجموعه‌های دانشگاه نقش مهمی در تحقق اهداف و اولویت های وزارت علوم دارد، گفت: رویکرد این وزارتخانه ایجاد انگیزه و استفاده از ایده‌های مختلف وبه وجود آوردن فضایی مبتنی بر تضارب آرا در میان اعضای هیات علمی است و بالندگی مجموعه دانشگاهی نیاز به تفکرات متعدد دارد.

وی گفت: مدیریت دانشگاه‌ها باید تمامی تضارب افکار مجموعه دانشگاه را مورد بررسی قرار دهند و با سیاست و تدبیر از توان تمامی نیروی انسانی استفاده کنند.

[ad_2]

لینک منبع

آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی برگزار می شود

دسته بندی : نمونه سوالات
41 views بار

[ad_1]

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – حسین سالارآملی اظهار داشت: آزمون سنجش استاندارد مهارت های زبان فارسی  ۵ و ۶ بهمن ماه سال جاری در دو بخش عمومی و دانشگاهی، در دانشگاه های تهران، اصفهان، مشهد، بین المللی امام خمینی (ره) و بوعلی سینای همدان برای دانشجویان و زبان آموزان غیر ایرانی برگزار می شود.

وی افزود: این آزمون به همت مرکز همکاری های علمی بین المللی این وزارت و با همکاری استادان برجسته دانشگاه ها و موسسات علمی کشور از جمله مراکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان طراحی و پس از ۲ سال کارهای علمی و مطالعاتی و تهیه مقدمات فنی و اجرایی آن برگزار می شود.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: آزمون سامفا مانند آزمون های بین المللی سایر زبان ها مانند تافل و آیلتس (انگلیسی)، دلف (فرانسه) و ZD  (آلمانی) است که تاکنون زبان فارسی چنین آزمون استاندارد و متمرکزی نداشته است و برای اولین بار با همکاری مرکز همکاری های علمی بین المللی وزارت علوم، سازمان امور دانشجویان و سازمان سنجش آموزش کشور و مراکز آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان دانشگاه های کشور برگزار می شود.

سالار آملی گفت: ضروری است تمامی دانشجویان غیرایرانی که داوطلب تحصیل در دانشگاه های کشور می باشند، در بخش دانشگاهی این آزمون شرکت کنند و یکی از ملاک های تحصیل در دانشگاه های جمهوری اسلامی ایران، کسب نمره قبولی در آزمون سامفا است.

قائم مقام وزیر علوم در امور بین الملل گفت: آزمون عمومی سامفا برای اتباع غیر ایرانی که قصد اقامت، کارو فعالیت تجاری در جمهوری اسلامی ایران را داشته باشند، نیز کاربرد داشته و حداقل ۲ بار در سال برگزار می شود که از سال آینده به طور همزمان در داخل و کرسی های زبان فارسی خارج از کشور برگزار خواهد شد.

[ad_2]

لینک منبع

دانشگاه فنی و حرفه ای دوره گردشگری حلال برگزار می کند

دسته بندی : نمونه سوالات
40 views بار

[ad_1]

به گزارش پیام نورنا (PNUNA.COM) : مهر – موسسه بین المللی توسعه و تحقیق گردشگری حلال در نظر دارد با همکاری دانشگاه های فنی و حرفه ای و پیام نور، دانشگاه علوم پزشکی ایران، مرکز ملی تحقیقات حلال و اتحادیه بین المللی روسای دانشگاه ها(iaup) اقدام به برگزاری دوره های آموزشی کوتاه مدت کند.

علاقه مندان جهت آشنایی با دوره های ذکر شده می توانند با مراجعه به سایت این موسسه به آدرس www.siti۱.org  ثبت نام کنند.

این دوره های آموزشی سازمان مرکزی دانشگاه فنی و حرفه ای به آدرس: میدان ونک، خیابان برزیل شرقی برگزار می شود و از امتیازات ویژه شرکت در این دوره ها اعطای گواهینامه رسمی و معتبر بین المللی خواهد بود.

[ad_2]

لینک منبع

Page 1 of 4412345...102030...Last »